Wat met scouts de komende weken?

Geplaatst op 30 januari 2021

Beste ouders en leden,

Zoals jullie weten of niet weten, zijn de regels voor het jeugdwerk opnieuw aangepast. Hieronder geven we kort weer hoe dat onze scoutswerking beïnvloedt.

Wat met scouts deze zondag 31/01?
Deze zondag gelden de regels van de voorbije weken nog steeds ( = bubbels per tak). Deze blijven we dan ook volgen. Dat wil zeggen dat er scouts is voor kapoenen en wouters (14u-17u), geen scouts voor jonggivers, givers en jin.

Kapoenen: "Wij pinguïns zijn niet bang"
Wouters: "Sjalilee Sjaliloe, waar is die dikke Baloe?"

Wat met scouts vanaf volgende week 7/02?
We zijn hoopvol enthousiast over het perspectief dat de minister van jeugd ons gegeven heeft om terug, op een veilige manier, activiteiten te organiseren voor jonggivers, givers en jin. We kijken er naar uit om hen terug te kunnen ontvangen, maar bekijken nog hoe we dat praktisch zullen aanpakken.

Ook bij de kleinste takken, kapoenen en wouters, bekijken we in de volgende week hoe en of het praktisch mogelijk blijkt om activiteiten veilig te organiseren. Het is echter niet makkelijk om iedereen te verdelen in kleine bubbels van 10 en dat geordend en veilig te laten verlopen.

De komende week bekijken we de concrete regels en ook de haalbaarheid binnen onze werking: gescheiden speelplekken, sanitair, voldoende leiding (per bubbel) ... We laten jullie zo snel mogelijk iets weten over hoe onze scoutswerking er de volgende weken zal uitzien!

Voorzichtig enthousiaste groeten,
De leidingsploeg