Heropstart kapoenen en wouters

Geplaatst op 28 november 2020

Goed nieuws: heropstart activiteiten voor kapoenen en wouters

Gemeente Wetteren besliste deze week dat ze het verbod op activiteiten voor -12-jarigen opheft. Zo volgen we nu opnieuw de Vlaamse en Federale richtlijnen waarbinnen scoutsactiviteiten tot en met 12 jaar mogen doorgaan.

We vinden het belangrijk om activiteiten aan te bieden aan onze kleinste leden. Zij zien vele hobby's, school, ... veranderen of wegvallen. We hopen een uitlaatklep en een echte ontmoetingsplek te kunnen zijn voor onze kapoenen en wouters in deze rare tijden.

Joepie! Na het korte online tussendoortje kunnen de kapoenen en wouters vanaf morgen (29/11) terug écht naar de scouts. Dat doen we nog steeds met extra aandacht voor hygiëne en in bubbels met maximum 50 personen, waarbij de leiding steeds een mondmasker draagt. Veiligheid blijft ook nu een topprioriteit. Hierbij volgen we de richtlijnen van Scouts en Gidsen Vlaanderen streng op.

Activiteiten moeten nog steeds verplicht buiten plaatsvinden. Daarom bekijken we elke week of het weer niet al te slecht is, aangezien we met de kapoenen en wouters niet naar binnen mogen. Zonder bericht langs onze kant, zal de scoutsactiviteit steeds fysiek op het terrein doorgaan. Check ook zeker onze up-to-date maandplanning op onze website.

De leiding kijkt alleszins al erg uit naar de 'heropstart', we hopen jullie ook!

Maar ook slechter nieuws!

Onze jonggivers, givers en jins zullen nog even moeten afwachten en doorzetten. Voor hen blijven we steeds een online alternatief voorzien. We hopen ook voor hen snel terug een vertrouwde plek vol vriendschap en ontmoeting te bieden. Hou vol en onthoud: vergeet niet 'help' te zeggen als je het moeilijk hebt. De leiding staat voor je klaar.

Enthousiaste en scoutieve groeten,

De leidingploeg