Covid-19: info voor kapoenen en wouters

Geplaatst op 24 oktober 2020

Beste ouders van kapoenen en wouters,

Covid-19 besmetting

Met dit bericht brengen we jullie (naast het mailtje) op de hoogte van een effectieve besmetting. Helaas heeft één kapoentje en één wouter (deel van zelfde gezin), die aanwezig waren op de scoutsactiviteit van zondag 18 oktober 2020, gisteren (23/10) positief getest op het coronavirus. De kans dat deze besmetting in scoutsverband plaatsvond is eerder klein, maar niet onbestaande. De ouders van de kapoentjes en wouters die ook aanwezig waren die dag, vragen we volgende richtlijnen te volgen.

• Blijf alert voor eventuele Covid-19 symptomen. De symptomen zijn koorts, keelpijn, hoesten, moeilijkheden met ademhalen, verstopte neus en/of diarree. Contacteer bij symptomen zeker je huisarts voor verder advies.
  • De kapoentjes kunnen alle activiteiten die ze normaal doen, doorzetten, mits de nodige waakzaamheid voor bovenstaande symptomen.

In samenspraak met een huisarts en gezien de algemene maatschappelijke situatie van stijgende cijfers, hebben we beslist dat er deze week (zo 25/10) geen vergadering zal doorgaan voor de kapoentjes en wouters. We zien jullie graag volgende week gezond en wel terug! (De andere takken hebben geen contact gehad met de kapoenen- en wouterbubbel, dus voor hen gaan de activiteiten zondag 25/10 door zoals gepland!)

Aarzel niet om ons te contacteren bij verdere vragen of opmerkingen. We bedanken jullie voor het vertrouwen in onze werking en hopen op jullie begrip.

Scoutieve groeten,

De kapoenenleiding, wouterleiding en groepsleiding

Floris De Moor - 0475/63.27.88
Lotte Stroobant - 0471/81.87.47