Info scoutswerking

Geplaatst op 5 september 2020

Ben je van plan om je kleine of iets minder kleine spruit in te schrijven in onze scoutsgroep? Super, we kijken er al naar uit om hem/haar te mogen ontvangen. Hieronder vind je alvast wat meer info over onze werking.

INSCHRIJVEN
De inschrijvingen voor het werkjaar 2020-2021 zijn gestart op 1 september 2020. Vanaf dan kan je online inschrijven via onze website (via de knop 'Inschrijven' rechtsboven. Indien dat niet lukt, kan je ook altijd samen met iemand van de leiding inschrijven op ons scoutsterrein zelf (eerste weken van het werkjaar). We werken niet met wachtlijsten, een ledenstop of andere systemen. Iedereen is welkom en voor iedereen is ook een plaatsje.

Een nieuw lid mag steeds 2 keer gratis komen meespelen. We vragen om in te schrijven bij de derde deelname aan de activiteiten. Bij inschrijving ontvangt het nieuwe lid een gratis das en een jaarkenteken. Het inschrijvingsgeld bedraagt €40. Het overgrote deel (€34) hiervan gaat naar onze koepelorganisatie Scouts & Gidsen Vlaanderen voor het verzekeren van jouw kleine spruit. De rest krijgt de tak ter beschikking om vieruurtjes, drankjes, treintickets, een kookactiviteit, ... te financieren.

UNIFORM
Het belangrijkste bij de kapoentjes en wouters is dat ze zonder zorgen kunnen spelen. Speelkledij die vuil mag worden is dus een must. Daarnaast doen de kapoenen en wouters ook telkens hun scoutsdas aan. Voor de rest moeten de kapoenen/wouters nog geen andere uniformstukken aankopen, maar het mag wel.
De jonggivers, givers en jin dragen bij elke scoutsvergadering das en hemd.

WAAR EN WANNEER?
De meeste vergaderingen/activiteiten gaan door op ons eigen scoutsterrein (Groene Wegel 2, 9230 Wetteren). Doorgaans spelen we op zondagnamiddag van 14u tot 17u voor kapoenen en wouters, van 14u tot 17u30 voor de (jong)givers en jin. Elk lid ontvangt een maandplanning. Deze planning kan je ook altijd op onze website vinden. Vergadering op een andere locatie of uur? Dat wordt zeker vermeld in de maandplanning.

OUDERCOMITE/VZW
Dat is een enthousiaste groep van ouders, oudleiding en groepsleiding die zich inzet voor het onderhoud, kleine herstellingswerken, snoeiwerken, ... in en rond onze prachtige lokalen. Ook voor grotere projecten zoals de bouw van nieuwe lokalen zorgt onze vzw. Een helpende hand maakt het verschil! Geïnteresseerd? Laat het ons zeker weten!

KOSTPRIJS
De eerste kost is het lidgeld (€40). Elke tak gaat ook één keer per werkjaar op weekend, dat kost €30. In de zomervakantie gaan we op kamp, de kostprijs daarvan hangt af van tak tot tak. Voor kapoenen is dit €80 (1 tot 5 augustus), voor wouters €100 (7 tot 11 augustus) en voor (jong)givers €150 (1 tot 11 augustus). We gaan ook eens op groepsreis (paasmaandag), de kostprijs daarvan ligt meestal rond €15. Natuurlijk ben je niet verplicht om elke activiteit mee te doen, maar we rekenen toch op een regelmatige aanwezigheid. Voor kampen, weekends en inschrijvingsgeld voorzien de meeste mutualiteiten ook (gedeeltelijke) terugbetalingen.

Wat als de kostprijs zwaar doorweegt in het gezinsbudget? Daar hebben we een oplossing voor: Fonds Op Maat. Dit om de (financiële) drempel rond scouting zo laag mogelijk te houden. Laat ons zeker iets weten en wij helpen jou discreet verder.

KENNIS MAKEN?
Wil je al eens kennismaken met leiding van onze groep? Kom ons zeker opzoeken!
Streekbieravond: 11 september 2020 vanaf 18u op ons scoutsterrein
Startdag: 13 september 2020 van 12u30 tot 17u30 (eerste scoutsactiviteit van het scoutsjaar)

Aarzel niet om ons bij verdere vragen of opmerkingen te mailen, bellen, ...

Tot binnenkort!